Winkelwagen
Subtotaal:
PINO GmbH wordt nu erkend als een internationale expert op het gebied van fysiotherapie. Onze moderne producten en behandelconcepten maken wereldwijd indruk op klanten. Maar wat veel mensen zich niet realiseren: We zijn een traditioneel familiebedrijf waarvan de wortels teruggaan tot 1904.
PINO GmbH wordt nu erkend als een internationale expert op het gebied van fysiotherapie. Onze moderne producten en behandelconcepten maken wereldwijd indruk op klanten. Maar wat veel mensen zich niet realiseren: We zijn een traditioneel familiebedrijf waarvan de wortels teruggaan tot 1904.
Reis met ons mee naar het verleden!
Reis met ons mee naar het verleden!
Wist je dat PINO oorspronkelijk geregistreerd stond als bessensapfabriek? We moeten er ook om glimlachen - in het noordelijke Zwarte Woud in de Zwabische gemeente Schopfloch legde bedrijfsoprichter Michael Herbstreith de basis voor meer dan 100 jaar geschiedenis met het bedrijf Herbstreith.
Het was zijn zoon en opvolger, Hermann Herbstreith, die het roer omgooide: hij produceerde essentiële naaldolie en verschillende producten met sparrennaalden. In hetzelfde jaar verhuist hij het hoofdkantoor van het bedrijf van Schopfloch naar Freudenstadt, 11 kilometer verderop.
De merken PINODOR en SILVAPEN (later SILVAPIN) verschijnen voor het eerst. Er worden producten verkocht zoals extract van sparrennaalden, badessences en extracten van boskruiden.
De eerste vertegenwoordiger, Paul Geiling, reisde het hele land door en speelde een uitstekende rol bij de introductie en distributie van de producten.
Het bedrijf voegt bubbelbaden en massageproducten toe aan het assortiment en zet de koers uit voor het huidige succes in de wellness- en fysiotherapiesector.
Het sympathieke PINO-mannetje wordt het officiële bedrijfssymbool en presenteert de producten tot in de jaren 1970.
Op de 25e verjaardag van Walter Schöpp als bedrijfsleider komt zijn zoon Dr. Kurt Schöpp bij het bedrijf werken als industrieel chemicus.
Op 12 juli 1936 reisde het voltallige personeel van 67 arbeiders en 36 bedienden per bus naar Freiburg en eindigde de dag met een gezellig samenzijn in Wolfach.
PINO opent een speciale afdeling met de overname van een cosmeticaproductiefaciliteit.
PINO-producten worden nu geëxporteerd naar verschillende Europese landen. Het label "Made in Germany" is vandaag de dag nog steeds een belangrijk kwaliteitskenmerk.
Vanaf nu zal PINO zich elk jaar internationaal presenteren op beurzen. Een prachtige kans om klanten te helpen met onze expertise en nog persoonlijker in te spelen op hun wensen. Hiertoe behoren ook de eerste flexibele kunststof verstuiverflessen. De inhoud wordt met handdruk omhoog getransporteerd door de verzonken stijgbuis, wat het doseren vergemakkelijkt.
De kleine PINO man komt tot leven en speelt de hoofdrol in de eerste promotiefilm "Ein Männlein steht im Walde". De film richt zich op het idyllische Zwarte Woud en de helende krachten van de natuur.
De handel in badtabletten is succesvol en wordt uitgebreid met badschuim in verschillende geuren.
Het assortiment groeit: in de jaren daarna worden nog meer badproducten op de markt gebracht, zoals badolie met sparrennaalden.
Er wordt een luchtreiniger toegevoegd onder het merk PINOTOX.
Het personeelsbestand is nu gegroeid tot 226 mensen.
Het SILVAPIN teerbad is toegevoegd aan het assortiment en de populaire wrijfalcohol is nu ook verkrijgbaar als gelei.
Na de aankoop van extra productiefaciliteiten is het volledige verkoopprogramma herzien. Het is onderverdeeld in drie gebieden:
SILVAPIN: Medicinale badadditieven, massageproducten en embrocaties
SILVODOR: Cosmetische badadditieven
PINODOR: Luchtreinigers
Mevrouw Lotte Schmidt-Böhringer wordt de eerste vrouw in de Raad van Commissarissen. PINOPON, het bubbelbad, wordt geïntroduceerd en de productie wordt gemoderniseerd met een lopende band.
De marktomstandigheden zijn voor PINO aanzienlijk veranderd. Een groot deel van de cosmetische badproducten is verhuisd van speciaalzaken naar warenhuizen. Er worden extra merken ontwikkeld voor de nieuwe doelgroep.
Het turfextract voor warmtetherapie wordt op de markt gebracht. Vandaag de dag nog steeds verkrijgbaar bij PINO, maar dan in een praktische vorm als kant-en-klaar veenpakket.
De twee familiebedrijven Hans Schwarzkopf GmbH en PINO AG sluiten een samenwerkingsovereenkomst.
De PINOFIT sportserie wordt gelanceerd, die tot op de dag van vandaag doorgaat. PINO AG wordt omgevormd tot PINO GmbH.
Na 77 jaar wordt de volledige productie in Freudenstadt definitief stopgezet. De machines en systemen staan nu 173 kilometer verderop in Wassertrüdingen, Beieren, op de productielocatie van Hans Schwarzkopf GmbH.
De familie Schwarzkopf neemt de volledige leiding van PINO GmbH over. Een jaar later wordt het onmiskenbare dennenboomlogo officieel geregistreerd. Het benadrukt de wortels van het bedrijf en de nabijheid tot de natuur.
Hans Christian Schwarzkopf leidt sinds begin dit jaar PINO Pharmazeutische Präparate GmbH in Hamburg Bahrenfeld.
Nieuwe gymnastiektoestellen zoals halters, knotsen en hoelahoepen zullen in de toekomst worden gebruikt om de spieren van patiënten te versterken.
Begin jaren 2000 neemt PINO een grote stap en opent de eerste versie van de huidige webshop. In eerste instantie alleen als online catalogus zonder bestelfunctie.Hier is een foto van de shop uit 2012, waar alleen geregistreerde professionele klanten kunnen winkelen.
Het PINOFIT-universum breidt zich ook uit: Onze nieuwe gymnastiekbanden in weerstandsniveaus van licht tot sterk vullen het trainingsprogramma aan.
We vieren onze 100e verjaardag.
Sinds de overname heeft de familie Schwarzkopf de ontwikkeling van puur natuurlijke producten gestimuleerd. Nieuwe producten moeten zo gevoelig mogelijk worden vervaardigd, in harmonie met de individuele aard van de huid.
We waren een van de eerste leveranciers die halverwege de jaren 2000 onze eerste kinesiologietape op de Duitse markt brachten. PINOFIT Fysiotape is overtuigend en wordt vanaf 2011 op de markt gebracht onder het merk PINOTAPE.
2006 ontwerpen we een hot stone massage. 2007 de aromatische oliemassage met honing en gember. 2009 de kaarsmassage met warme was. Ze combineren gefundeerde massagetechnieken met hoogwaardige, natuurlijke producten. De behandelingen zijn vooral populair bij luxe spa's en wellnesshotels in Oostenrijk.
Onze zuiderburen maken nu ook deel uit van ons werkgebied. Na Duitsland is Oostenrijk nu onze belangrijkste markt. Daarnaast werd in 2008 de PINO Campus gelanceerd om opleidingen voor fysiotherapie en wellness aan te bieden.
Beurzen blijven erg belangrijk voor PINO. Vooral de directe dialoog met de klant is belangrijk, omdat therapeuten het hele assortiment live kunnen zien. Ze kunnen massageproducten testen op hun huid, PINOFIT Fysiotape aanbrengen of langskomen voor een gezellig praatje met hun klantenadviseur. We zijn een regelmatige exposant op zowel THERAPIE Leipzig als MEDICA in Düsseldorf.
PINO breidt zijn werkgebied uit: een moderne productiefaciliteit voor therapietafels wordt geopend in Büren, Noordrijn-Westfalen. Binnen zeer korte tijd ontwikkelt PINO zich tot een van de toonaangevende leveranciers van therapietafels. Krukken en positioneringsapparatuur worden aan het productassortiment toegevoegd, waardoor PINO een totaalleverancier van fysiotherapeutische producten wordt.
Online winkelen bij PINO is nu ook mogelijk in Nederland. Dit jaar veranderen we ook de naam van onze Fysiotape in PINOTAPE. Een grappig toeval, want het best verkochte product in Nederland is op dit moment... Tromgeroffel... PINOTAPE!
Kinesiologisch tapen wordt steeds belangrijker voor fysiotherapeuten in de praktijk. Het vertrouwen in PINOTAPE groeit gestaag. De klassieke katoenkwaliteit werd kort daarna opgevolgd door de PINOTAPE Sport-serie van sneldrogend rayonmateriaal. Ideaal voor elke belasting tijdens het sporten of in het dagelijks leven.
Onze ontgiftingsbehandeling inclusief cuppingmassage wint de prijs voor spabehandeling van het jaar! Ons assortiment wordt uitgebreid met triggerpoint tools, fascia balletjes en fascia rollers.
De serie PINO-therapietafels bestaat nu uit vier modellen. De stijgende verkoopcijfers vragen om meer capaciteit en daarom wordt onze productiefaciliteit in Büren uitgebreid: van 500 vierkante meter worden onze therapietafels nu op 5.000 vierkante meter geproduceerd. In 2015 zijn er meer dan 1.000 tafels verzonden binnen Duitsland en naar Oostenrijk en Nederland; een jaar later is dit aantal al gestegen naar meer dan 1.500.
PINO plaatst zijn eerste bericht op Facebook. Instagram volgt drie jaar later.
PINO opent zijn winkel voor de zuiderburen. Het favoriete product van de Zwitsers van dit moment: PINO-neusdoekjes! Deze passen overigens perfect op onze nieuw ontwikkelde tafels voor wellnessmassages en therapeutische behandelingen.
Het beachvolleybalteam Wickler/Thole wordt door ons gesponsord - in hetzelfde jaar winnen ze de titel van runner-up in het wereldkampioenschap en het Duitse kampioenschap het jaar daarop (zie foto Conny Kurth). Het officiële sponsorcontract loopt tot 2022 (Wickler/Ehlers vanaf 2021) en de jongens krijgen onder andere PINOTAPE.
PINO introduceert de videoshowroom in de nasleep van de pandemie van het coronavirus: klanten kunnen nu advies krijgen via videochat. Ook THERAME wordt opgericht: Een gratis online platform waar fysiotherapeuten en patiënten elkaar kunnen ontmoeten voor videobehandelingen.
PINO groeit gestaag naar 80 werknemers ondanks coronavirus. Na 2 jaar renovatiewerkzaamheden kunnen de 60 Hamburgse werknemers hun intrek nemen in het gerenoveerde monumentale kantoorgebouw met 5 verdiepingen. De werknemers hebben ook toegang tot e-pool voertuigen en 4 oplaadpunten in het gebouw.
De kleur van het PINO-logo is in de loop der jaren herhaaldelijk veranderd. Dit jaar wordt het gepresenteerd in een elegante donkergroene kleur en is de toevoeging "sinds 1904" verdwenen. De nieuwe look is voor het eerst te zien in de catalogus van dit jaar.
We kijken terug en zijn trots op PINO, dat zich in de loop der jaren gestaag heeft ontwikkeld. Begonnen met bessensap en badtabletten, is PINO nu een van de toonaangevende leveranciers van fysiotherapeutische producten met eigen online winkels in 4 Europese landen en export in zo'n 20 landen wereldwijd. We kijken uit naar nog eens 120 jaar!
Wist je dat PINO oorspronkelijk geregistreerd stond als bessensapfabriek? We moeten er ook om glimlachen - in het noordelijke Zwarte Woud in de Zwabische gemeente Schopfloch legde bedrijfsoprichter Michael Herbstreith de basis voor meer dan 100 jaar geschiedenis met het bedrijf Herbstreith.
Het was zijn zoon en opvolger, Hermann Herbstreith, die het roer omgooide: hij produceerde essentiële naaldolie en verschillende producten met sparrennaalden. In hetzelfde jaar verhuist hij het hoofdkantoor van het bedrijf van Schopfloch naar Freudenstadt, 11 kilometer verderop.
De merken PINODOR en SILVAPEN (later SILVAPIN) verschijnen voor het eerst. Er worden producten verkocht zoals extract van sparrennaalden, badessences en extracten van boskruiden.
De eerste vertegenwoordiger, Paul Geiling, reisde het hele land door en speelde een uitstekende rol bij de introductie en distributie van de producten.
Het bedrijf voegt bubbelbaden en massageproducten toe aan het assortiment en zet de koers uit voor het huidige succes in de wellness- en fysiotherapiesector.
Het sympathieke PINO-mannetje wordt het officiële bedrijfssymbool en presenteert de producten tot in de jaren 1970.
Op de 25e verjaardag van Walter Schöpp als bedrijfsleider komt zijn zoon Dr. Kurt Schöpp bij het bedrijf werken als industrieel chemicus.
Op 12 juli 1936 reisde het voltallige personeel van 67 arbeiders en 36 bedienden per bus naar Freiburg en eindigde de dag met een gezellig samenzijn in Wolfach.
PINO opent een speciale afdeling met de overname van een cosmeticaproductiefaciliteit.
PINO-producten worden nu geëxporteerd naar verschillende Europese landen. Het label "Made in Germany" is vandaag de dag nog steeds een belangrijk kwaliteitskenmerk.
Vanaf nu zal PINO zich elk jaar internationaal presenteren op beurzen. Een prachtige kans om klanten te helpen met onze expertise en nog persoonlijker in te spelen op hun wensen. Hiertoe behoren ook de eerste flexibele kunststof verstuiverflessen. De inhoud wordt met handdruk omhoog getransporteerd door de verzonken stijgbuis, wat het doseren vergemakkelijkt.
De kleine PINO man komt tot leven en speelt de hoofdrol in de eerste promotiefilm "Ein Männlein steht im Walde". De film richt zich op het idyllische Zwarte Woud en de helende krachten van de natuur.
De handel in badtabletten is succesvol en wordt uitgebreid met badschuim in verschillende geuren.
Het assortiment groeit: in de jaren daarna worden nog meer badproducten op de markt gebracht, zoals badolie met sparrennaalden.
Er wordt een luchtreiniger toegevoegd onder het merk PINOTOX.
Het personeelsbestand is nu gegroeid tot 226 mensen.
Het SILVAPIN teerbad is toegevoegd aan het assortiment en de populaire wrijfalcohol is nu ook verkrijgbaar als gelei.
Na de aankoop van extra productiefaciliteiten is het volledige verkoopprogramma herzien. Het is onderverdeeld in drie gebieden:
SILVAPIN: Medicinale badadditieven, massageproducten en embrocaties
SILVODOR: Cosmetische badadditieven
PINODOR: Luchtzuiveraars
Mevrouw Lotte Schmidt-Böhringer wordt de eerste vrouw in de Raad van Commissarissen. PINOPON, het bubbelbad, wordt geïntroduceerd en de productie wordt gemoderniseerd met een lopende band.
De marktomstandigheden zijn voor PINO aanzienlijk veranderd. Een groot deel van de cosmetische badproducten is verhuisd van speciaalzaken naar warenhuizen. Er worden extra merken ontwikkeld voor de nieuwe doelgroep.
Het turfextract voor warmtetherapie wordt op de markt gebracht. Vandaag de dag nog steeds verkrijgbaar bij PINO, maar dan in een praktische vorm als kant-en-klaar veenpakket.
De twee familiebedrijven Hans Schwarzkopf GmbH en PINO AG sluiten een samenwerkingsovereenkomst.
De PINOFIT sportserie wordt gelanceerd, die tot op de dag van vandaag doorgaat. PINO AG wordt omgevormd tot PINO GmbH.
Na 77 jaar wordt de volledige productie in Freudenstadt definitief stopgezet. De machines en systemen staan nu 173 kilometer verderop in Wassertrüdingen, Beieren, op de productielocatie van Hans Schwarzkopf GmbH.
De prijslijsten worden steeds uitgebreider vormgegeven en verfraaid met foto's van de productfamilies. Het belang van "biologische effectiviteit" blijft de hoogste prioriteit van PINO. Het toenemende belang van fysiotherapie wordt onderkend en geschikte producten worden geoptimaliseerd. Het Liquiderma massagegamma met de Super Soft producten (nu avocado) biedt speciale verzorging voor de gestreste handen van therapeuten.
De familie Schwarzkopf neemt de volledige leiding van PINO GmbH over. Een jaar later wordt het onmiskenbare dennenboomlogo officieel geregistreerd. Het benadrukt de wortels van het bedrijf en de nabijheid tot de natuur.
Hans Christian Schwarzkopf leidt sinds begin dit jaar PINO Pharmazeutische Präparate GmbH in Hamburg Bahrenfeld.
Nieuwe gymnastiektoestellen zoals halters, knotsen en hoelahoepen zullen in de toekomst worden gebruikt om de spieren van patiënten te versterken.
Begin jaren 2000 neemt PINO een grote stap en opent de eerste versie van de huidige webshop. In eerste instantie alleen als online catalogus zonder bestelfunctie.Hier is een foto van de shop uit 2012, waar alleen geregistreerde professionele klanten kunnen winkelen.
Het PINOFIT-universum breidt zich ook uit: Onze nieuwe gymnastiekbanden in weerstandsniveaus van licht tot sterk vullen het trainingsprogramma aan.
We vieren onze 100e verjaardag.
Sinds de overname heeft de familie Schwarzkopf de ontwikkeling van puur natuurlijke producten gestimuleerd. Nieuwe producten moeten zo gevoelig mogelijk worden vervaardigd, in harmonie met de individuele aard van de huid.
We waren een van de eerste leveranciers die halverwege de jaren 2000 onze eerste kinesiologietape op de Duitse markt brachten. PINOFIT Fysiotape is overtuigend en wordt vanaf 2011 op de markt gebracht onder het merk PINOTAPE.
2006 ontwerpen we een hot stone massage. 2007 de aromatische oliemassage met honing en gember. 2009 de kaarsmassage met warme was. Ze combineren gefundeerde massagetechnieken met hoogwaardige, natuurlijke producten. De behandelingen zijn vooral populair bij luxe spa's en wellnesshotels in Oostenrijk.
Onze zuiderburen maken nu ook deel uit van ons werkgebied. Na Duitsland is Oostenrijk nu onze belangrijkste markt. Daarnaast werd in 2008 de PINO Campus gelanceerd om opleidingen voor fysiotherapie en wellness aan te bieden.
Beurzen blijven erg belangrijk voor PINO. Vooral de directe dialoog met de klant is belangrijk, omdat therapeuten het hele assortiment live kunnen zien. Ze kunnen massageproducten testen op hun huid, PINOFIT Fysiotape aanbrengen of langskomen voor een gezellig praatje met hun klantenadviseur. We zijn een regelmatige exposant op zowel THERAPIE Leipzig als MEDICA in Düsseldorf.
PINO breidt zijn werkgebied uit: een moderne productiefaciliteit voor therapietafels wordt geopend in Büren, Noordrijn-Westfalen. Binnen zeer korte tijd ontwikkelt PINO zich tot een van de toonaangevende leveranciers van therapietafels. Krukken en positioneringsapparatuur worden aan het productassortiment toegevoegd, waardoor PINO een totaalleverancier van fysiotherapeutische producten wordt.
Online winkelen bij PINO is nu ook mogelijk in Nederland. Dit jaar veranderen we ook de naam van onze Fysiotape in PINOTAPE. Een grappig toeval, want het best verkochte product in Nederland is op dit moment... Tromgeroffel... PINOTAPE!
Kinesiologisch tapen wordt steeds belangrijker voor fysiotherapeuten in de praktijk. Het vertrouwen in PINOTAPE groeit gestaag. De klassieke katoenkwaliteit werd kort daarna opgevolgd door de PINOTAPE Sport-serie van sneldrogend rayonmateriaal. Ideaal voor elke belasting tijdens het sporten of in het dagelijks leven.
Onze ontgiftingsbehandeling inclusief cuppingmassage wint de prijs voor spabehandeling van het jaar! Ons assortiment wordt uitgebreid met triggerpoint tools, fascia balletjes en fascia rollers.
De serie PINO-therapietafels bestaat nu uit vier modellen. De stijgende verkoopcijfers vragen om meer capaciteit en daarom wordt onze productiefaciliteit in Büren uitgebreid: van 500 vierkante meter worden onze therapietafels nu op 5.000 vierkante meter geproduceerd. In 2015 zijn er meer dan 1.000 tafels verzonden binnen Duitsland en naar Oostenrijk en Nederland; een jaar later is dit aantal al gestegen naar meer dan 1.500.
PINO plaatst zijn eerste bericht op Facebook. Instagram volgt drie jaar later.
PINO opent zijn winkel voor de zuiderburen. Het favoriete product van de Zwitsers van dit moment: PINO-neusdoekjes! Deze passen overigens perfect op onze nieuw ontwikkelde tafels voor wellnessmassages en therapeutische behandelingen.
Het beachvolleybalteam Wickler/Thole wordt door ons gesponsord - in hetzelfde jaar winnen ze de titel van runner-up in het wereldkampioenschap en het Duitse kampioenschap het jaar daarop (zie foto Conny Kurth). Het officiële sponsorcontract loopt tot 2022 (Wickler/Ehlers vanaf 2021) en de jongens krijgen onder andere PINOTAPE.
PINO introduceert de videoshowroom in de nasleep van de pandemie van het coronavirus: klanten kunnen nu advies krijgen via videochat. Ook THERAME wordt opgericht: Een gratis online platform waar fysiotherapeuten en patiënten elkaar kunnen ontmoeten voor videobehandelingen.
PINO groeit gestaag naar 80 werknemers ondanks coronavirus. Na 2 jaar renovatiewerkzaamheden kunnen de 60 Hamburgse werknemers hun intrek nemen in het gerenoveerde monumentale kantoorgebouw met 5 verdiepingen. De werknemers hebben ook toegang tot e-pool voertuigen en 4 oplaadpunten in het gebouw.
De kleur van het PINO-logo is in de loop der jaren herhaaldelijk veranderd. Dit jaar wordt het gepresenteerd in een elegante donkergroene kleur en is de toevoeging "sinds 1904" verdwenen. De nieuwe look is voor het eerst te zien in de catalogus van dit jaar.